Για τα ζώα, όλοι οι άνθρωποι είμαστε Ναζί

Βιάζουμε οι άνθρωποι τα ζώα ή τα υποβάλλουμε σε τεχνητή σπερματέγχυση; Τα δολοφονούμε ή τα θανατώνουμε; Είναι τα ζώα σκλάβοι των ανθρώπων; Και τελικά μπορούμε να μιλάμε για Ολοκαύτωμα των Μη Ανθρώπινων Ζώων;
Ανάλογα σε ποια πλευρά στεκόμαστε διαλέγουμε και τους όρους που περιγράφουν καλύτερα αυτό που πιστεύουμε, αλλά και που εξυπηρετεί καλύτερα τον σκοπό μας.

Το λεξιλόγιο ενός σπισιστή που εκμεταλλεύεται τα μη ανθρώπινα ζώα και ζει εις βάρος της ζωής τους (άμεσα ή έμμεσα μικρή σημασία έχει), δεν χωρά αμφιβολία πως είναι το πλέον ανώδυνο και αυτό που βοηθά να μην δημιουργεί συγκρίσεις – άρα και κατανόηση του προβλήματος. Φροντίζει έτσι να διαχωρίσει την πραγματικότητα από τις πράξεις του – παρουσιάζοντας την κατάσταση με τέτοιο τρόπο, ώστε να φαίνεται λιγότερο σημαντική από ό,τι είναι.

Έτσι, για τον σπισιστή, τα μη ανθρώπινα ζώα δεν βιάζονται, απλώς υποβάλλονται σε αναγκαστική τεχνητή σπερματέγχυση. Δεν δολοφονούνται, μοναχά θανατώνονται. Τα ζώα δεν είναι σκλάβοι, αλλά αγαθά προς χρήση. Επιπλέον, υποστηρίζει πως η χρήση λέξεων όπως βιασμός και δολοφονία αποτελεί προσβολή για το ανθρώπινο είδος, καθώς είναι μόνο οι άνθρωποι που πέφτουν θύματα βιασμού και δολοφονίας ή σκλαβιάς, ενώ το Ολοκαύτωμα για τον σπισιστή είναι μόνο ένα και τα θύματά του ήταν μόνο άνθρωποι.

Στην απέναντι πλευρά, όσοι από το Κίνημα για την Απελευθέρωση των Μη Ανθρώπινων Ζώων χρησιμοποιούμε τους όρους βιασμός, δολοφονία, σκλαβιά και ολοκαύτωμα, με σκοπό να περιγράψουμε την πραγματικότητα που βιώνουν τα ζώα, δεν το κάνουμε με σκοπό να προσβάλλουμε τους ανθρώπους που έχουν πέσει θύματα τέτοιων εγκλημάτων. Διευρύνοντας όμως, την έννοια αυτών των όρων, μας δίνεται η δυνατότητα, μέσω της αναλογίας, να στείλουμε το μήνυμα σε όσους μπορούν να το ακούσουν: Κάθε ζώο είναι ένα άτομο, που όπως και εμείς, έχει τα δικά του συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και βλάπτεται εξίσου όταν πέφτει θύμα εγκλημάτων.

Κάποιοι μέσα στο κίνημα της Απελευθέρωσης των Μη Ανθρώπινων Ζώων, αμφισβητούν τη χρησιμότητα τέτοιων νεολογισμών, γιατί πιστεύουν ότι θα προσβάλλουν με αυτόν τον τρόπο όσους έχουν πέσει θύματα τέτοιων εγκλημάτων ‘η βρίσκονται σε ιστορικός καταπιεσμένες ομάδες και έτσι θα τους απομακρύνουν από το μήνυμα.
Καθώς τα αποτελέσματα που φέρνει η χρήση αναλογιών δεν έχουν (από όσο γνωρίζουμε) αντικειμενικά μελετηθεί/μετρηθεί, η χρήση ή όχι αυτών εναπόκεινται φυσικά στην προσωπική άποψη του καθενός μας.

Θα πρέπει όμως, σε κάθε περίπτωση, να λάβουμε υπόψιν μας μερικά πράγματα:

* Οφείλουμε, αν θέλουμε να τερματίσουμε την εκμετάλλευση των ζώων, να κάνουμε τους ανθρώπους να καταλάβουν την εκμετάλλευση που ασκούν στα ζώα. Έτσι έχουμε το δικαίωμα να χρησιμοποιούμε μια υπάρχουσα λέξη, διευρύνοντας την έννοιά της, ώστε να μην περιορίζεται σε μια συγκεκριμένη κατηγορία ατόμων και αυτό κανείς δεν μπορεί να μας το στερήσει.

* Η χρήση νεολογισμών φυσιολογικά δεν θα πρέπει να προσβάλλει κανέναν άνθρωπο, ούτε βέβαια αυτόν που έχει πέσει θύμα εγκλήματος/καταπίεσης ο ίδιος. Αν δηλώνει ότι προσβάλλεται από κάτι τέτοιο, τότε μάλλον έτσι και αλλιώς, δεν δέχεται τον όρο σπισισμό και ότι αυτός συνεπάγεται, καθώς πιστεύει ότι θύμα εγκλήματος/καταπίεσης μπορεί να πέσει μόνο ο άνθρωπος. Παίζοντας αυτό το παιχνίδι, προσβάλλει ο ίδιος ταυτόχρονα και τη δική του νοημοσύνη και τη δική μας – αν τελικά και εμείς στο τέλος αποδεχτούμε τη στάση του.

* Όταν κάνουμε χρήση αυτών των νεολογισμών, θα πρέπει να έχουμε πάντα κατά νου, τόσο τις ομοιότητες, όσο και τις διαφορές στις πρακτικές εκμετάλλευσης ανθρώπινων και μη ζώων.

* Αν κάνουμε χρήση αυτών των νεολογισμών, τότε θα πρέπει να συμπεριφερόμαστε ανάλογα. Δεν μπορεί από τη μία να μιλάμε γα το Ολοκαύτωμα των Μη Ανθρώπινων Ζώων και από την άλλη να αποδεχόμαστε τις δικαιολογίες αυτών που προκαλούν το ολοκαύτωμα. Οφείλουμε να μη λέμε μόνο ότι είναι ένα Ολοκαύτωμα, αλλά να συμπεριφερόμαστε ανάλογα.

sahiel.gr

Παρόμοια άρθρα